Friday, September 25, 2015

Sajak Ketuhanan - Wahai Kekasihku

"Wahai KekasihKU"....…....

Dekatkan dirimu kepada penyaksian,
Maka AKU akan dekatkan diriKU kepadamu dengan WujudKu.....

Jangan kau jauhkan dirimu dariKu
Sebab AKUlah yang berkata, AKU lebih dekat padamu dari urat Lehermu....

Jangan engkau Belenggu Dirimu dengan NAMA seorang Hamba,
Kalau bukan karena adaNya Rabb,
Maka tidak akan pernah ada nya Hamba....

Kau Nampakkan diriKU,Seperti halnya AKU nampakkan dirimu.....
Jikalau Bukan karena per "ibadah"anmu,Niscaya tidak akan Ternampakkan KeTuhananKU..

Kau menjadikan diriKU tertajallikan
Seperti halnya AKU menjadikan Dirimu.....

Kalau Bukan Karena wujudmu,
Maka wujud tajalliKU tidak akan Ternampakkan.....

CintaKU paling Dekat dari Segala yang Terdekat........
Cintaku paling tinggi dari segala yang tertinggi........
CintaKu menghendaki dirimu untuk peng"sifat"an DiriKU......
Aku pilih dirimu untuk diriKU......
Jangan kau keluarkan dirimu untuk selain DiriKU.......
Jangan keluarkan DiriKU dari Dirimu......
CintaKU umpama manis dalam Gula.......
CintaKU umpama Asin dalam Garam.......
CintaKU menjadikan DiriKU terasa dalam getaran indrawimu.....
Cintaku membuatkan DiriKU tersentuh dalam Sentuhanmu....

Kekasihku kau adalah Muara PenglihatanKU....
Kekasihku kau adalah muara KelembutanKU....
Betapa indahnya kebersamaanKU Denganmu.....
Betapa syahdu kemesraanKU Denganmu.....
KekasihKu kaulah DiriKU nan sejati Sepanjang Masa….....

INNANI ANALLAHU LA ILAHA ILLA ANA FA'BUDNI WA AQIMISSHALAH LIZIKRI...
"Sungguh,AKU ini Allah.Tiada Tuhan Selain AKU,sembah lah AKU,dan Dirikan lah Shalat Untuk Mengingat KU".....Q.s.Thaha :14.

No comments:

Post a Comment